Drzwi to bardzo istotny element pojazdu, naprawa blacharska wymaga dużego          doświadczenia. Należy uważać aby się nie skręciły pasowały do otworu między słupkami, no i oczywiście szczeliny. Muszą być w koło idealnie równe. Należy również pamiętać o prowadnicach szyb i ich mechanizmach do podnoszenia. Do naprawy drzwi zamieszczonych na powyższych zdjęciach wszystkie reperaturki blacharskie zostały wykonane ręcznie, (dostępne w zakładce – sklep). Po zespawaniu punktowym płatu drzwi, szczelina została wypełniona cyną i wyrównana gładzikiem – na etapie lakierniczym zminimalizuje to ilość szpachlówki użytej do wyrównania i zapobiegnie w przyszłości pękaniu w miejscu łączenia.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Prosta sprawa, należy tylko delikatnie oddzielić stare prowadnice, dobrze oczyścić pozostałą część i przyspawać (przez otwory oczywiście) nowe wykonane ręcznie. Trzeba również zwrócić uwagę na ustawienie prowadnic, aby były zgodne z prowadnicami na progach- unikniemy w późniejszym czasie problemu z przesuwaniem siedzeń, a właściwie z ich kleszczeniem się.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Jak widać na załączonych zdjęciach stan blacharki jest kiepski, nie należy się jednak załamywać tylko brać się ostro do pracy. Najpierw należy wykonać reperaturki blacharskie zgodne z oryginałem, następnie je wstawić w miejsce wyciętych starych blach. W tym konkretnym przypadku, reperaturki jak i cały pozostały węzeł łączący nadwozie z ramą, zostały wykonane z blachy ocynkowanej. Mam nadzieję, że dzięki temu ten Adler przetrzyma ze sto lat bez napraw blacharskich – rama jest też wykonana z blachy ocynkowanej.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

W tym roku 37 spotkanie AMVC -ADLER odbyło się w miejscowości Wiehl.W pięknej krainie Oberberg w sercu Nadrenii – Północnej Westfalii. Trzy dniowy pobyt, oraz przejechane kilometry warte były wysiłku. Wszystkie pojazdy oglądane do tej pory na stronach internetowych można było zobaczyć z bliska , dotknąć , ba – nawet posłuchać szmeru pracy ich silników. W sobotę rano na parkingu dworca w Wiehl odbył się test zręcznościowy, podczas którego mieszkańcy Wiehler oraz przybyli goście mogli podziwiać zręczność kierowców oraz doskonałą sprawność tych starych pojazdów. Tak,-pojazdów bo oprócz samochodów, motocykli marki Adler w rajdzie brały udział  również rowery. Polskim akcentem były dwa rowery – adlery wystawione przez pana Wojtka M.  godnie reprezentującego Automobilklub Śląski. Rowery wystawione przez p.Wojtka

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

vertical_align_top